insändare Visst kan man väl ha förståelse för om trafikföretagen har mycket att göra en kväll som nyårsafton. Men inte kan man väl åtgärda detta, som UL gör, med att ställa in avgångar och dessutom informera om detta cirka 30 minuter före avgång. Det vittnar om en urusel service från UL:s sida.

Vi var på väg till Uppsala efter ett trevligt nyårsfirande i Vattholma. För att vara säkra på avgångstiden ringde vi en timme före avgång och då skulle tåget avgå enligt tidtabell. Väl framme vid perrongen ropade man ut att tåget var inställt och på informationstavlan står det att tåget ersätts med taxi. Så vi står där i regnet och väntar ett tag, men inte kommer det någon taxi. För att inte förfrysa återvände vi till våra vänner och försökte ringa efter en taxi som vi till slut lyckades hitta.

Nog bör man väl kunna kräva att UL:s tidtabeller upprätthålls under nyårsnatten. Klarar man inte detta så bör tågen ersättas med buss.

Informationen om att inställda tåg ”ersätts med taxi” får naturligtvis inte vara felaktig.

Vi tar naturligtvis för givet att UL ersätter oss för vår taxiresa hem.

Hälsningar från en genomfrusen resenär.