Sedan tidigare Àr det klart att han kommer att köra en Ferrari 458 i GT-serien, som kör sina tÀvlingar parallellt med den nya TTA-serien, som Àr konkurrent till STCC.
â Jag hoppas att det blir klart med nĂ„got inhopp i TTA snart. Det Ă€r pĂ„ gĂ„ng i alla fall, och sedan fĂ„r vi se hur mycket det kan bli. Det beror pĂ„ hur det gĂ„r, sĂ€ger Danielsson.
Han kan alltsÄ köra i TTA samma helg som han kör Ferrarin i GT-serien. Det lÄter som det kan bli lite splittrande.
â Jo, sĂ„ Ă€r det. Men jag andra saker pĂ„ gĂ„ng ocksĂ„.
Som vadÄ?
â Det Ă€r ingenting som Ă€r klart Ă€n, sĂ„ jag kan inte berĂ€tta vad det Ă€r. Jag köra en bil, det kan sĂ€ga i alla fall sĂ€ga, sĂ€ger Danielsson med ett litet skratt.
Att han avvecklar teamet Àr förstÄs kÀnslosamt, men nu Àr beslutet taget. I ett meddelande skriver Danielsson att allt Àr till salu, frÄn bilar till mutterdragare.
â Jag har lagt ner min sjĂ€l i teamet sĂ„ det Ă€r inte nĂ„got kul beslut, men det kĂ€ndes rĂ€tt. Inte ett Ă„r till med för lite pengar och 60-timmars arbertsveckor.
â PĂ„ ett sĂ€tt Ă€r det en epok i livet som kommer till sitt slut nĂ€r vi lĂ€gger teamet vilande. Nu kommer vi sĂ€lja alla inventarier vi har för att eventuellt börja om lĂ€ngre fram ifall det finns ett behov och bra samarbeten som grund, sĂ€ger Alx Danielsson.
Den nÀrmaste tiden kommer Danielsson att sitta i Ferrarin och antagligen i nÄgon TTA-bil och sedan fÄr framtiden visa vad det kan bli.
Ferrarin Ă€r givetvis en fantastisk bil att köra pĂ„ bana. 600 hĂ€stkrafter och en vikt pĂ„ 1 250 kilo. Som jĂ€mförelse kan vi sĂ€ga att gatbilen Audi R8 V10 med 525 hĂ€stkrafter och en vikt pĂ„ 1 700 kilo gör 0â100 pĂ„ 3,9 sekunder.