Masters är klubbkompis med Jacob Thorssell i engelska Wolverhampton och går in med ett snitt på 1,31. Han körde sju matcher för Lejonen den här säsongen, men trivs egentligen bättre på korta banor – som HZ Bygg Arena.

– Han är riktigt startsnabb och är en teknisk förare som trivs i Hallsta. Jag har haft kontakt med honom länge samtidigt som både Doyle och Thorssell har lobbat för honom. Det är en lättsam person att ha att göra med, säger lagledaren Mikael Teurnberg.

En snabb genomgång av förartruppen som den ser ut nu ger vid hand följande:

1) Jason Doyle 2,276

2) Oklart

3) Andreas Jonssson 1,642

4) Jacob Thorssell 1.362

5) Max Fricke 1,439

6) Sam Masters 1,313

7) Oklart

Låt oss säga att Mikael Teurnberg skriver kontrakt med en förare som har 0,500 (det är ganska troligt, eller i alla fall strax däröver) så går det att få in en förare som snittar högst 1,718, och där finns bland andra Timo Lahti.

– Ja, det skulle kunna bli Timo. Som det ser ut nu är det 50/50. Det jag kan säga är att jag vill ha ett jämnare lag, ett lag som på det sättet skulle likna lagen vi hade 2014 och 2016, säger Teurnberg.

Att få en förare som Masters på reservplatsen kan bli bingo för Rospiggarna.

Allt talar för att Masters snitt kommer att höjas och då blir det skifte på reserven, precis som det var 2016, då alla förare i truppen utom Doyle körde som reserv. Till och med Andreas Jonsson och Martin Vaculik var nere som sexa.

I bakgrunden finns också den lovande ryssen Gleb Chugunov, som gjorde succé under lag-VM i somras när Grigory Laguta försvann på grund av dopning.

Chugunov går in med ett snitt på 1,250 och kan alltså i princip ersätta alla förare – och skulle han få åktid (och det kommer han nog att få) har han kapacitet att köra tvåsiffrigt.