Publicerad: 2012-03-12 21:37, senaste uppdaterad: 2012-03-12 21:03
Rött kött - särskilt i processad form som kött och bacon - ökar risken för att dö ung, visar en studie på 121 000 personer.
Den som åt en portion oprocessat rött kött per dag ökade risken att dö i förtid med 13 procent. Och när det gäller processat kött var siffran högre - 20 procent, enligt forskarna på Harvard-universitet, som slår fast att rött kött ger högre risk för cancer och hjärt- och kärlsjukdomar.