Hur stort är det här, att ett Uppsalaföretag får vara huvudtalare på Google-konferensen?
– Det är stort. Till konferensen är de 200 största digitala byråerna i östeuropa inbjudna, säger vd:n Magnus Hasselteg, och medger att han är lite "pirrig" inför framträdandet.
– Men mest ska det bli spännande och roligt.
Vad är det du ska tala om?
– Det är en slags inspirationsföreläsning. Vi ska tala om våra egna erfarenheter, hur vi på kort tid byggt upp en växande och lönsam buisness inom digital marknadsföring.
Det är dock inte första gången Uppsalaföretaget Viva Media Group, som jobbar med digital marknadsföring, inleder en Google-konferens. Förra året talade Magnus Hasselteg när konferensen hölls i Warsawa, Polen.
Varför tror du att du fick frågan igen?
– Vi jobbar mycket med Google och är en av deras största kunder i Norden. Nu ville de ha en byrå som är på framfart i Europa. Så det känns som en fjäder i hatten att bli tillfrågad att komma tilllbaka förstås.
Magnus Hasselteg hoppas konferensen ska bidra till att sätta Uppsala på den "digitala kartan".
– Det är lite otippat att en byrå från Uppsala får det här typen av förfrågningar. De flesta byråer finns annars i Stockholm. Så det känns extra kul att vi kommer från Uppsala.
Men vad är då ert företags framgångsrecept?
– Vi har alltid haft ett tydligt säljfokus och vill leverera riktigt bra resultat. Internt har vi satsat mycket på att skapa en effektiv arbetsstruktur och har även utvecklat en egen mjukvara för att kunna hantera många kunder. Vi hjälper bland annat cirka 600 e-handelskunder idag, vilket kräver mycket.