Pop. Uppsalas månghövdade poporkester Napoleon har charmat med sina rejält tilltagna refränger och sitt euforiska uttryck ända sedan de var nya och egentligen spelade hellre än bra. Men utvecklingspotentialen var tydlig redan från början. Nu är albumet med den kryptiska titeln Bohemians won the series and the little guy joined the band här. Där samsas sådant man hört förut, som den trevande och väl enkla singeln Cleopatra, med nyare material. Riktningen är tydlig. De rör sig bort från den spralliga Dexy's Midnight Runners-pop som upplevt en renässans just i Sverige under senare år och mot soulen och 70-talsdiskon. Sammetslena och ursnygga Red pullover är betydligt mer Studio 54 än irländsk pub. Vaxala and I (part 2) är ren sängkammarsoul i falsett och viskningar, med en sorgsen underton för extra spänning. Johan Barretts sång är genomgående härlig, liksom bakgrundskörerna.

På samma sätt som ett annat aktuellt band, Fibes Oh Fibes, siktar de mot slick funkglamour. Den stora skillnaden är att Napoleon ofta missar målet och hamnar någon annanstans. Det är inget negativt konstaterande - tvärtom. Så görs rolig musik.