Att känna sig hemma hos sin optiker, går det? Absolut! Åtminstone enligt Wendy Jansson, en nöjd och trogen kund hos Rediviva Optik, som burit glasögon i hela sitt liv. 
   – Jag gjorde en misslyckad laseroperation för 20 år sedan och efter det bestämde jag mig för att alltid satsa på glasögon med kvalitet. Jag blev aldrig riktigt nöjd med de optiker jag gick hos men för 12 år sedan rekommenderade mig en vän Rediviva och sedan dess är både jag och min man trogna kunder. Jag kände mig som hemma redan under mitt första besök.

På Rediviva är de fantastiska på kundvård och service, tar god tid på sig vid synundersökningen och guidar mig genom bågvalet i butiken. Jag har progressiva glasögon och eftersom jag är en aktiv person så behöver de sitta bra även när jag är i farten. Jag har egentligen aldrig tyckt om att välja nya glasögon, men sedan jag började gå till Rediviva har det faktiskt blivit riktigt kul! Jag har till och med vågat prova nya modeller på bågar som jag aldrig trodde jag skulle passa i, men jag har blivit väldigt nöjd med allt jag köpt. Jag har dessutom under alla dessa år aldrig sett så bra som nu, tack vare den nya DNEye-scannern som gör att Rediviva kan skräddarsy mina glas in i minsta detalj, avslutar Wendy.

LÄS MER på Rediviva Optiks hemsida

DNEye-tekniken är en del av förklaringen till många nöjda kunder enligt Anki och Gudrun. Mottot har alltid varit att kunden ska se bra ut, från båda håll så att säga. När den nya tekniken från Rodenstock med DNEye introducerades, där man utöver synundersökningen skannar av ögat i mer än 1000 olika punkter och tar hänsyn till pupillstorlek i olika ljusförhållanden och ögats unika anatomi, var Rediviva en av de första i Sverige att investera i den revolutionerande teknologin. Nu går det alltså att anpassa glasen individuellt på ett unikt sätt som man förut inte varit i närheten av.

Redivivas ledord är erfarenhet, inspiration och kunskap. Att alltid försöka hitta de bästa lösningarna på kundernas synproblem och dessutom i en båge som är noga utvald är kärnan för den nöjda kundens upplevelse. Bågsortimentet, med allt från diskreta till mer vågade och roliga modeller, väljs gemensamt ut på mässor i Sverige och utomlands. Att se hur trender ändras över tid och motsvarar kundernas behov av förnyelse är en av nycklarna till framgången. I butiken finns i dag tre optiker: Anki, Gudrun och Erika. Det blir många år av sammanlagd erfarenhet och kunskap. Dessutom arbetar flera optikerassistenter i det lilla sammansvetsade teamet som inspirerar till nytänkande, kanske både vad gäller bågar och glas!

– Vi är verkligen stolta över det vi byggt upp tillsammans under dessa 20 år. Att finnas kvar som en liten butik med den personliga servicen trots stora förändringar i branschen där näthandeln ökat och de stora kedjorna pressar priser med kampanjer och rabatter, är nog ganska unikt. Men av erfarenhet vet vi att många kunder uppskattar ett mindre sammanhang med ett personligt möte och gott om tid för att välja bågar. Vi har många trogna kunder som rekommenderar oss till vänner och bekanta, och vi hoppas få hjälpa dem att se bra ut i många år framöver, avslutar Anki och Gudrun.

♦ ♦ ♦ ♦

Den här annonsen är en produktion från UNT Content Studio  – en del av Upsala Nya Tidning