Hugo Boss återhämtar sig i Kina

Tyska modehuset Hugo Boss kan redovisa starka siffror från den kinesiska marknaden i takt med att återhämtningen efter coronapandemin blir alltmer tydlig.

Hugo Boss ser en stark återhämtning i Kina. Arkivbild.

Hugo Boss ser en stark återhämtning i Kina. Arkivbild.

Foto: Mary Altaffer/AP/TT

Ekonomi, näringsliv & finans2021-05-05 08:31

Försäljningen närapå fördubblades under första kvartalet i Kina och företaget bedömer att även andra kvartalets resultat ska nå samma nivå. Däremot vill inte företaget kommentera den bojkott som man utsatts för i Kina precis som flera andra västerländska klädföretag, exempelvis H&M. Detta kopplat till kritik mot bomullstillverkningen i Xinjiang-provinsen.

Företagets totala försäljning föll dock under första kvartalet med tio procent till totalt 497 miljoner euro även om man redovisar en kraftigt ökad e-handel med 72 procent.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!