Linkedin börjar med spel

Den yrkesinriktade sociala medier-tjÀnsten Linkedin satsar pÄ spel, och har lanserat tre varianter som alla gÄr att spela en gÄng om dagen, ungefÀr som "Wordle".

Linkedin Ă€r inte bara nĂ€tverkande – utan numera ocksĂ„ förströelse i form av spel.

Linkedin Ă€r inte bara nĂ€tverkande – utan numera ocksĂ„ förströelse i form av spel.

Foto: Lise Åserud/NTB/TT

Tech2024-05-02 10:55

"Pinpoint" gÄr ut pÄ att gissa en kategori utifrÄn ledtrÄdar, "Queens" Àr ett pusselspel dÀr man ska placera ut drottningpjÀser i ett rutnÀt, och "Crossclimb" beskrivs som ett ordspel.

MÄlet Àr "att skapa samtal och vÀnskaplig tÀvlan mellan yrkesprofessionella vÀrlden över", enligt Linkedin.

Antagligen Àr spelen ett sÀtt att behÄlla lÀsarna pÄ sajten, liksom att fÄ dem att Äterkomma regelbundet.

SĂ„ jobbar vi med nyheter  LĂ€s mer hĂ€r!