Avtalet med Keller Williams, som är en av världens största fastighetsmäklarfirmor, är skrivet på tre år.

– Under de senaste två åren har vi jobbat med en etablering på den amerikanska marknaden och responsen från potentiella kunder har varit fantastisk. Vår tjänst uppskattas verkligen av amerikanska eventarrangörer. Det känns både spännande och roligt att ta oss an ett så storskaligt uppdrag, säger Martin Klöfver, ansvarig för nya marknader på Trippus, i ett pressmeddelande.

Tidningen har tidigare uppmärksammat Trippus, som är ett digitalt verktyg som företag kan använda för att hantera event, konferenser, möten och kurser.

Keller Williams uppges ha omkring 1 000 kontor i USA och nära 180 000 anställda. Trippus verktyg kommer nu att kunna användas vid mäklargigantens omkring hundra årliga event med hundratusentals deltagare.

– Det är oerhört glädjande att den här framgången kommer så tidigt i vår ökade satsning på internationalisering. Samtidigt som vi växer kraftigt på vår hemmamarknad har vi ett tydligt fokus på nya affärer i USA och Tyskland. Det här är bästa tänkbara bevis på att vi är på rätt väg, säger Trippus vd Mats Nyberg.

Trippus omsatte för 2017 omkring 67 miljoner kronor.