Fakturan kom – men inte läkaren

Besöket på akuten blev kaotiskt, skriver Kristina Yondt.

Besöket på akuten blev kaotiskt, skriver Kristina Yondt.

Foto: Staffan Claesson

Insändare2021-09-24 05:30
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Söndag kväll åker jag in till akuten med njurstensproblematik.
Efter flera timmars väntan, kissprov (som hämtades sent), blodprov och liggande i säng ute i korridoren. Inte ens sjuksköterskorna frågar hur jag mår, när jag ligger i korridoren gråtandes av smärta.
Till slut väljer jag att skriva ut mig själv, eftersom Inget läkarbesök sker. Detta efter att vid flera tillfällen sagt till personalen att jag har så ont, andas häftigt och mår dåligt. (Att ha njursten är olidligt)
En vecka efter kaoset får jag en faktura på 500 kronor, på ett läkarbesök på Akuten. Ett läkarbesök jag aldrig fick uppleva.
Ska akuten skötas på detta sättet? Jag jobbar mer än heltid och betalar skatt- och så får jag betala för ett besök jag aldrig fått.
Dåligt gjort akuten. Skärpning!