Nu tar SJ bort biljettautomaterna pÄ resecentrum. Absolut, det Àr en diskriminering och borde anmÀlas för prövning. Det Àr nog och blir över med att man för ett par Är sedan stÀngde den nya fina butiken som SJ hade i resecentrum. MÄnga mÀnniskor har ingen dator, ingen smartphone.
SJ menar att man kan ringa kundtjĂ€nst pĂ„ SJ och dĂ„ betalar man och fĂ„r biljetten pĂ„ sms! Vad Ă€nda in i âglödhetaâ hĂ„ller SJ pĂ„ med?
à teröppna en butik i resecentrum dÀr det ska sitta en man eller kvinna med eller utan skÀrmmössa och sÀlja biljetter och det ska gÄ att betala med kort eller swish eller kontant!! Sverige vill ligga i framkant i allting men bolag som staten borde slÄ nÀven i bordet Ät Àr t.ex SJ! GÄ in pÄ PressbyrÄn sÀger SJ ocksÄ! Vad dÄ SJ, det blir ett tillÀgg pÄ 100 kr som en serviceavgift osett resans lÀngd.
Martina Nord pÄ SJs pressavdelning menar fler Àn 99 procent av alla köp görs pÄ webben eller i appen. Hon och övriga i ledande stÀllning pÄ SJ borde sÀndas pÄ en kurs sÄ dom förstÄr att varför det Àr sÄ beror pÄ att en massa andra Àldre och handikappade pga detta inte reser med tÄget för att det Àr för invecklat och krÄngligt. Alla riksdagsmÀn frÄn Uppsala osett parti borde resa sig i bÀnkarna och protestera och försöka fÄ riksdagen att Àndra lagen sÄ SJ tvingas Àndra sig om butiker, om biljettautomater och om att kunna ta emot kontanter.
Katarina ReutersvĂ€rd Wolters menar att det Ă€r för krĂ„ngligt och tar mer tid och diskriminerar vissa mĂ€nniskor. Jag och mĂ„nga hĂ„ller med om detta, SJ kan inte bete sig som dom vill. SJ ska vara ett serviceorgan för landet men nu har dom Ă€ven bokstavligt âspĂ„rat urâ .