Jag hade ett ärende till Swedbank vars tjänster jag normalt inte brukar utnyttja. Besöket tänkte jag göra hos kontoret i Uppsala och räknade med att man som tidigare öppnar klockan 10. Dock fick jag av en securitasvakt veta att man öppnar först klockan 13.
Det var bara att vända hem och jag återkom klockan 13.30. Då var det kö utanför lokalen och man släpptes vartefter in av securitasvakt. Där inne i den ganska stora lokalen var det knökfullt och sittplats för att vänta kunde man glömma.
Uppskattad väntetid var 35-40 minuter vilket jag ej klarade utan gav upp.
Man frågar sig oroligt varför man ändrar öppettider från klockan 10 till i stället för klockan 13. Vill man ha dessa köer? Banken kanske inte har råd med ett längre öppethållande vilket skulle påverka miljardvinsterna. Det var en dålig kundservice och jag gläder mig åt att jag privat har en annan bank.