Vi jobbar med att förbättra vår service

Ingen ska behöva köa längre än nödvändigt till servicekontoren, skriver Tina Nitz.

Ingen ska behöva köa längre än nödvändigt till servicekontoren, skriver Tina Nitz.

Foto: Staffan Claesson

Insändare2018-12-22 06:15
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Vi vill beklaga att Lars-Åke Lindahls besök på vårt servicekontor inte var bra, och att kön till kontoret var lång, vilket framgår av en insändare (17/12).

Ingen ska behöva köa längre än nödvändigt. Det ska vara lätt att använda Skatteverkets tjänster.

Lokaler och bemanning på Skatteverkets servicekontor är dimensionerade för en viss mängd personer. Ibland har våra kontor ett stort antal besökare, och då kan det tyvärr bli köer.

Vi jobbar med att förbättra vår service och vi har ökat bemanningen på kontoret det senaste året. Nya digitala tjänster, till exempel möjligheten att boka tid för id-kortsansökan online, underlättar också. Ändå händer det som vid insändarskribentens besök tyvärr att vi har långa köer, när efterfrågan är hög.

Läs mer om