Postnord: "Våra rutiner har inte följts"

Insändarskribenten till "Varför struntar posten i att dela ut vår tidning?" (21/6) undrade varför Postnord inte delade ut Vattholma pastorats tidning Kyrkbänken, trots att de betalar för tjänsten. Nu svarar Postnords distriktchef Camilla Törnkvist. 

Postnords distriktchef tackar insändarskribenten till "Varför struntar posten i att dela ut vår tidning?" för att hon uppmärksammat dem på deras problem.

Postnords distriktchef tackar insändarskribenten till "Varför struntar posten i att dela ut vår tidning?" för att hon uppmärksammat dem på deras problem.

Foto: Janerik Henriksson/TT

Replik2025-06-26 05:20
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

För Postnords del arbetar vi målmedvetet för att alla försändelser ska delas ut korrekt och nå mottagarna i tid. Jag vill därför tacka Eva Åsjö för att hon uppmärksammat oss på problemen med utdelningen av Vattholma pastorats tidning.

Efter att ha undersökt ärendet står det klart att våra rutiner tyvärr inte har följts i det här fallet. Det beklagar vi djupt. Vi har vidtagit åtgärder för att säkerställa att tidningarna framöver når alla sina mottagare på korrekt sätt.

Vi uppskattar att vi fick möjlighet att rätta till detta och tar med oss synpunkterna i vårt fortsatta förbättringsarbete.