Dålig ordning på fakturor­

Återbesök. Tre gånger fick Jarmila Alvindi åka till Bauhausvaruhuset för att få den felaktiga fakturan ordnad.

Återbesök. Tre gånger fick Jarmila Alvindi åka till Bauhausvaruhuset för att få den felaktiga fakturan ordnad.

Foto: Björn Ullhagen

Uppsala2014-11-08 06:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Bauhaus Tre gånger har vi fått samma faktura för en kraninstallation, trots att vi i tid betalade redan den första fakturan. Varje gång fick vi åka till Bauhaus för att bevisa att vi har betalat. Det gick inte komma fram på det telefonnummer som det hänvisades till på fakturorna. På Bauhausvaruhuset fick vi ett telefonnummer som skulle gå till den som var fakturaansvarig.

När vi ringde fick vi ingen förklaring, bara att hon som svarade inte hade skickat någon faktura.

Vi fick inte ens en ursäkt, för allt besvär, bara ett arrogant bemötande.

Jarmila Alvindi, Uppsala

Svar från Bauhaus:

Vi vill be om ursäkt till kunden. Det som hänt är mycket olyckligt.

Inom Bauhaus montageservice skickar vi offerter och fakturor per mail till våra kunder. Men i det här fallet har kundens mail­adress inte kunnat ta emot vårt utskick, och därför har vi skickat ut en fysisk pappersfaktura. Vi undersöker just nu varför vi har skickat samma faktura flera gånger för att förhindra att det sker igen. Mycket talar för att ärendet hamnat olyckligt i kläm i övergången mellan två montage­servicekoordinatorer hos oss på Bauhaus i Uppsala. Vi har nu infört rutiner för att det inte ska inträffa i framtiden.

Martin Carnestedt, varuhuschef Bauhaus

Läs mer om