Julaftonstrassel hos UL

På julafton stod min dotter och jag vid Klostergatans hållplats beredda att ta buss 804. Förutsättningen för att hoppa in som vikarierande musiker i Ramsta denna dag var att åka buss.

Foto: Staffan Claesson

Uppsala2016-01-03 06:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

I god tid hade vi förberett oss för resan – hämtat hem personlig tidtabell och för säkerhets skull även gått till UL-center för att få bekräftat att det är som den nya tabellen från 13 dec anger: på jul- och nyårsafton går det som sön- och helgdag.

Efter att ha väntat på bussen i över en kvart efter utsatt tid, ringer min dotter till UL kundtjänst. Svaret på frågan om varför bussen inte kommit blir: ”ALLA går ju in på hemsidan och kan se att 804 bara går med varannan avgång på julafton!”

Vi tittar på varandra, på hållplatsernas listor där de nyuppsatta tiderna hånler mot oss: gäller jul- och nyårsafton (fast gäller INTE, det förstår ju vem som helst!!)

Nu behöver jag hjälp från UL:s ledning. Hur ska jag att återfå mitt förtroende för era tidtabeller? Kan det vara möjligt att jag inför varje resa måste gå in på hemsidan för att se eventuella ändringar? Hur ska ni kunna behålla mig som kund om jag inte kan lita på de uppgifter jag fått från både nyutgiven tidtabell och personal på UL-center? Tacksam för att få svar på detta.

Läs mer om