Min dotter och hennes kompis, båda 19 år, väntade på en mörk busshållplats i Rickomberga i en och en halv timme. Två bussar på linje 848 körde förbi utan att stanna medan en busschaufför på linje 804 stannade och informerade om att det skulle komma en förstärkningsbuss på linje 848. Var tog den bussen vägen, UL?
Att ringa UL:s kundtjänst var helt omöjligt eftersom de mycket påpassligt stängde redan klockan 22. Och något journummer fanns inte på hemsidan.
Att ta en taxi hem var också omöjligt eftersom UL klart och tydligt anger på sin hemsida att man inte ersätter taxiresor över 400 kronor. Hur långt kommer man för 400 krono, UL?
Anledningen till att jag väljer att fråga UL via UNT:s insändarsida är att när jag för ett tag sedan ringde UL:s kundtjänst om en frånkörning blev jag utskrattad av killen som svarade.
Har ni alldeles tröttnat på era kunder, UL?