Patientnöjdhet är viktigare

Läste att läkarna på Akademiska sjukhuset hade uttryckt sin uppfattning om sitt sjukhus och att det var så bra vad gäller trivsel på sin arbetsplats att man hamnade på 13:e plats i Sverige.

Uppsala2015-10-02 06:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Är det viktigt? Är det inte viktigare vad patienterna tycker? Patientnöjdhet måste vara ledord. Tävlar man inte i det?

Vad tycker ni läkare på neurologen? Tycker ni att det är en bra arbetsplats?

Remiss till neurologmottagningen som mottogs 15 mars, meddelades i april att kallelse kommer inom två månader. Nu i september ges beskedet, om man ringer upp och frågar vad som hänt, att ledningen flyttat kallelsen till om sex månader – dock utan garanti att man kallas inom sex månader.

Att då medverka i en omröstning angående bra arbetsplats kallas navelskåderi – eller deltog ni inte?

Var glada att ni inte lever i en konkurrenssituation.

Läs mer om