Svara på frågan, UL!

Sture Jonsson, presschef på Upplands Lokaltrafik, varför inte försöka svara på själva frågan: "Varför måste man köpa årskorten i Uppsala?".

Uppsala2015-03-24 06:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Är era försäljningsställen utanför Uppsala enligt ert förmenande inte kompetenta att förse oss resenärer med samtliga tillgängliga biljettalternativ?

Det är med stor förvåning jag kan konstatera i ditt svar att man haft viktigare uppgifter att prioritera än att se över dagens biljett teknik.

Ingen har väl undgått problematiken med att på ett säkert och likvärdigt sätt köpa biljetter för resa med UL exempelvis från Arlanda och Stockholm där man ännu inte kan utnyttja rabbattfördelar med reskassan.

Tyvärr måste jag konsterna att tendensen finns inom flera områden i Landstinget att dra in på servicen utanför Uppsala oroväckande och ansvarslöst.

Det borde väl vara tveklöst att inköpsrutiner gällande biljetter har högsta prioritet och att inköpsmöjligheterna skall vara lika för alla oavsett vad man bor inom upptagningsområdet.

Som sagt Sture ditt svar var inte speciellt glädjefullt. Möjligtvis kan det vara till ett uppslag för Jacke i sina kåserier i UNT på söndagarna. Han kan nog få till någonting som vi tillsammans kan få oss ett gott skratt av, förslagsvis ”biljetteknik och inköpsrutiner ingen prioriterad fråga för UL.”

Läs mer om