Vakter inte rätt väg att gå

Vad händer dagen efter att UL infört sin omfattande ändring av biljettsystemet?

Uppsala2014-04-08 06:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jo, man skickar ut vakter, kontrollanter, som ska kontrollera allas biljetter.

Med lite visad ödmjukhet mot sina kunder, jag misstänker ni kallar oss resenärer, så hade man kanske kunnat tänka att de som reser från Storvreta och har fått dubblerat pris och krångligare biljetthantering vid påstigning, ja, de ska vi göra vad vi kan för att de ska få en behaglig resa.

Jag hade uppskattat om ni sett till att det fanns en värd med på bussen som frågat: ”Kan jag hjälpa till med något?” Nej, i stället står där två personer från ett vaktbolag och kräver att få se allas biljetter, vilket skapar en otrevlig stämning då de inte är det minsta serviceorienterade, och även gör att resan tar extra lång tid.

Min fråga till ansvarig på UL är: ”Hur tänkte du?”

Läs mer om