Första ”Dead Island” var tänkt att bli ett skräckspel i en öppen värld där flera spelare skulle hjälpas åt för att besegra de levande döda. Utvecklarna Deep Silver lyckades till viss del realisera den idén men dessvärre förstördes spelet av dålig speldesign. Även uppföljaren ”Dead Island Riptide” känns ofärdigt i de flesta beståndsdelar, och vi får dras med genomgående usla uppdrag, illa skriven dialog och papperstunna karaktärsporträtt. Äventyret har ändå en förmåga att underhålla, men visst önskar man att utvecklarna hade ägnat tid åt att finputsa sitt spel.
Action som saknar finputs
Uppföljaren Dead Island Riptide känns ofärdigt i de flesta beståndsdelar, konstaterar Anders Wollner.
Foto:
Dead Island Riptide
Genre: Action
Utvecklare: Deep Silver
Plattform: Playstation 3, Xbox 360, PC
Åldersgräns: 18 år
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!