Svängig 60-talssoul

LO-FI/INDIEPOP. Variationen mellan akustisk folkpop, en pianoballad och hamrande indiepophits samt Charles Watsons och Rebecca Taylors stämsång gör skivan alltigenom spännande, skriver Maria Nilsson.

Foto:

Kultur och Nöje2009-07-29 09:00
Sheffield-duon Slow Club hade passat utmärkt på helgens Emmabodafestival. Deras debutalbum Yeah so blandar naiviteten och uppriktigheten hos tweepop med svänget hos 60-talssoul. Resultatet blir som ett barntillåtet Moldy Peaches eller ett mer polerat Magnetic Fields. Variationen mellan akustisk folkpop, en pianoballad och hamrande indiepophits samt Charles Watsons och Rebecca Taylors stämsång gör skivan alltigenom spännande. Nästa sommar lär vi garanterat få se desto mer av dem.



En ny skiva
Slow Club

Yeah so
(Moshi Moshi/Bonnier Amigo)
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!