Lana Del Ray lakonisk femme fatale

Lana Del ray

Lana Del Ray har nu förvandlats till en lakonisk femme fatale.

Lana Del Ray har nu förvandlats till en lakonisk femme fatale.

Foto: Chris Pizzello

Recension2015-09-23 06:00
Det här är en recension. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Den sorgsna kvinnan som sjöng om tv-spel på ”Born to die” har nu förvandlats till en lakonisk femme fatale som hämtad ur en Tennessee Williams-pjäs. ”Honeymoon” är således en film noir-upplevelse med Instagramgenerationens Peggy Lee som stjärna, manusförfattare och regissör. Här och där hörs fortfarande enstaka trap-beats och triphop-influenser, men de hamnar i skymundan bakom de rökiga gitarrerna och stråkarna som fått följa med i bagaget från fjolårets ”Ultraviolence”. Det är sorgligt, vackert och stundvis farligt nära kitsch. Precis som det ska vara.

Bästa låt: ”God knows I tried”

Pop

kkkk

Lana Del Ray

Honeymoon

(Universal)