Vi har en bra skolverksamhet i Uppsala som jag är stolt över. Samtidigt är det massor kvar att göra därför att barn är så olika och unika. Därför är lösningen ett bra arbetsklimat som skapas i vardagliga kontakter mellan alla i skolan.
Gränser på vad man får och inte får göra sätts inte i medvetandet genom att skriva ner dem, utan via diskussion och acceptans, arbete som tål påfrestningar och prövningar. Det finns både skollag och arbetsmiljölag, det handlar om att känna till och följa reglerna.
En del av min "insats" görs via diskussion med personalen, genom att lyssna på klagomål/önskningar, träffa eleverna och diskutera med dem om det som oroar och roar.
Senast "insatsen" genomfördes (18/11), då ringde UNT upp och ville veta om jag kan något om verkligheten. Man borde fråga personal och elever vid slutet av något av mina besök — jag tar chansen och inbjuder er att följa med.
Stavros Giangozoglu
kommunalråd (s)
kommunalråd (s)
UNT svarar:
Underlaget för ledarkommentaren var den nonchalans som kommunalrådet Stavros Giangozoglu visade i sina kommentarer till problemen vid skolan. Om det var en felaktig slutsats så är det bara att gratulera elever, lärare och övrig skolpersonal.
Red av UNT