Priset delades ut med popma och ståt på Cirkus i Stockholm.
– Det här betyder jättemycket. Det är fantastiskt för självförtroendet, säger Tommy Lindgren, grundare och affärsstrateg på Zellout.
Han och hans medarbetare är chockade, säger han.
– Jag trodde inte alls att vi skulle vinna, det är tuff konkurrens.
Årets Byrå beskrivs som en bransch- och kvalitetsstudie som kartlägger hur nöjda Sveriges största kommunikationsköpare är med sina byråer.
Vad betyder den här titeln för er framtida verksamhet?
– Det här är ett pris som kunderna avgör, så det är ett kvitto på att våra kunder är nöjda med oss och gillar det vi gör. När man ska hitta nya kunder är det en stark referens att ha blivit Årets Byrå.
Hur firar ni i kväll?
– Det blir något i bubbelform. Men på fredag firar vi mer när vi kommer till kollegorna i Uppsala, säger Tommy Lindgren.
Bakom tävlingen står Regi, som arbetar med förbättringsarbete.