På galan, som startades 1979, belönas tv-, video- och filmproduktioner från reklambyråer, produktionsbolag och tv-stationer världen över. Juryn består av 500 personer i branschen och deras uppgift är att bedöma omkring 12 000 bidrag.
– Det är en stor ära att få motta hela sju priser, säger Pophunters vd Petter Schanche i ett pressmeddelande.
Det är tre av företagets filmer som vunnit priser i flera kategorier. Den första är "Ride of hope Europe", en dokumentärfilm som skildrar 140 personer under ett 100 mil långt cykellopp genom England för att samla in pengar till Barncancerfonden.
Den andra filmen, ”Autografen”, handlar om en flicka som blir mobbad och är tänkt att få i gång en diskussion om mobbning i skolan. Den tredje är en serie kortfilmer om buller i förskolan.
Filmerna har producerats på uppdrag av Barncancerfonden, föreningen Noll Tolerans mot Mobbning och arbetsmiljöorganisationen Prevent.
Pophunters producerar beställningsfilm för företag och organisationer. Bolaget grundades 2011 och drivs av Petter Schanche, som tidigare i år utsåga till Årets Unga Företagare av
Företagarna i Uppsala.