Tidningen Upsalia lägger ner

Citymagasinet Upsalia läggs ner. "Vi är jättenöjda med produkten men det är dags att gå vidare" säger Lisa Thörn på Uppsala Citysamverkan.

Foto: Fotograf saknas!

Ekonomi, näringsliv & finans2016-09-22 14:55

Magasinet Upsalia lanserades 2013 och har fungerat som en marknadsföringskanal för butikerna inom ramen för Uppsala Citysamverkan. Tidningen har även innehållit intervjuer, kalendarium och reportage, men nu läggs tidningen ner.

– Tiderna förändras och vi behöver satsa på lite annat. Vi är jättenöjda med produkten och det har varit fantastiskt att jobba med tidningen. Vi har haft möjligheten att presentera det som händer i stadskärnan på ett alldeles unikt sätt och kunnat delge positiva nyheter och berätta om profiler i stan. Jag tror att tidningen har varit viktig för hela Uppsala, säger Lisa Thörn, vd och cityledare på Uppsala Citysamverkan.

Enligt henne kommer man i stället att försöka fokusera på nya kommunikationskanaler, bland annat sociala medier.

– Vi behöver hitta nya vägar. Uppsalas stadskärna är ganska svår att marknadsföra på det sättet att vi har en bred målgrupp att pricka in. Vi vill visa att alla är välkomna till vårt vardagsrum, som vi så fint kallar det, och då behöver vi fokusera kanaler som passar alla, säger Lisa Thörn.

Upsalia har producerats i samarbete med Mediehuset UNT:s kundtidningsavdelning, Insert Media.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!