UNT förstärker sin organisation

UNT förstärker och får in ett nytt tungt namn i yttersta ledningen av sin säljorganisation.

Johan Cassman och Sandra Ohlsson UNT.

Johan Cassman och Sandra Ohlsson UNT.

Foto: SVEN-OLOF AHLGREN

Ekonomi, näringsliv & finans2018-01-17 09:32

Förändringen innebär att Johan Cassman blir säljchef med personalansvar för delar av UNT:s försäljningsorganisation. Han är rekryterad av försäljningschefen Sandra Ohlsson, och kommer att arbeta direkt under henne.

Sandra Ohlsson säger att hon blev otroligt glad när hon upptäckte att den kompetens hon letade efter fanns hos Johan Cassman som i dag är chef på UppsalaTidningen, en tidning som ingår i samma koncern som UNT.

– Johan Cassman har gedigen printerfarenhet, känner till hela länet, är lätt att samarbeta med och älskar försäljning. Jag tror att vi kommer matcha varandra mycket bra, säger Sandra Ohlsson.

Genom den nya rekryteringen kommer mer tid att frigöras för att bygga relationer och lära känna fler kunder.

– Jag kommer också få möjlighet att jobba mer med att utveckla våra digitala affärer, något som jag brinner för och har mycket erfarenhet från sedan tidigare, säger Sandra Ohlsson.

Johan Cassman är i dag både ansvarig för redaktionen och försäljningsavdelningen på UppsalaTidningen.

– UNT ligger mig varmt om hjärtat eftersom jag har arbetat här tidigare. Det ska bli jättespännande att få prova på den nya rollen, med ansvar för stora delar av mediehusets printintäkter, säger Johan Cassman.

Han kommer att kvarstå som övergripande chef över annonsförsäljningen på UppsalaTidningen, men får hjälp av Mona-Lisa Modin som blir tillförordnad säljledare där. Ansvarig utgivare för gratistidningen blir Roger Berglund som även är redaktionschef och tillförordnad ansvarig utgivare på UNT. Inger Nilsson blir kvar som redaktionsansvarig på UppsalaTidningen där hon leder det dagliga redaktionella arbetet.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!