– Det känns jättespännande att byta bransch efter snart 20 år och få testa något helt nytt. Jag är väldigt intresserad av hälsa och idrott och det ska bli roligt att få ägna sig åt något som man också brinner för på fritiden, säger Magnus Wretbring.
Att byta jobb efter bara två år på posten som UNT:s marknadschef fanns inte i hans plan, men när den här möjligheten dök upp var han tvungen att ta den.
– Det här är faktiskt så nära ett drömjobb det kan bli, säger Magnus Wretbring.
Hans nya arbetsuppgifter kommer bli att leda föreningen och arenans personal samt att utveckla verksamheten.
– Jag har fått ett tydligt direktiv om att leda ett utvecklingsarbete och ta verksamheten till nästa nivå tillsammans med övrig personal och styrelsen, säger Magnus Wretbring.
Utveckling och förändring är också de ord han väljer för att beskriva sin tid på UNT.
– Mediebranschen är alltjämt i en omställningsfas och konkurrensen hårdnar. Det har varit häftigt men också utmanande att få leda det förändringsarbete som präglar vår verksamhet. Sammantaget har det varit väldigt bra år och fantastiskt att få arbeta med ett varumärke som alla på marknaden känner till och har en åsikt om. Vi har också gjort flera stora satsningar under den här tiden vilket har känts otroligt kul, säger Magnus Wretbring.
Exakt när han lämnar sin tjänst är inte helt bestämt, han har en uppsägningstid på sex månader. Arbetet med att rekrytera en ny marknadschef för UNT inleds omgående.