What’s On Uppsala som getts utav bolaget Turistkraft kom ut med sitt första nummer 2005 och målgruppen sedan starten har varit turister och mötesdeltagare som kommer till Uppsala. Redaktionellt har magasinet bestått av intervjuer och reportage som syftat till att inspirera besökare och stärka Uppsalas varumärke. I fjol bytte magasinet form och det redaktionella utrymmet ökades samt översattes till engelska. Men nu väljer man att lägga ner magasinet. Anledningen är mindre intäkter än förväntat.– Att leverera en produkt som alla vill ha men få är beredda att betala för är naturligtvis ohållbart, säger Mia Ulin, What’s On Uppsalas tidigare chefredaktör, i ett pressmeddelande.
Investeringar, utvecklings- och produktionskostnader ska ha överstigit intäkterna och därför kan produktionen inte fortsätta. Bland annat ska Destination Uppsala ha avbrutit ett mångårigt samarbete med tidningen.– Först och främst vill vi tacka alla trogna annonsörer och samarbetspartners för deras medverkan och för ett givande samarbete. Vi söker nu efter någon som vill ta över magasinet, till dess ligger produktionen på is, säger Mia Ulin.
What’s On Uppsala utkom med fyra nummer per år och hade en upplaga på cirka 30 000 exemplar. Den distribuerades på hotell, konferensanläggningar och flertalet besöksmål samt vid större evenemang och konferenser.