Zellout växer – köper Medori

Reklambyrån Zellout växer. Under onsdagen stod det klart att de köper upp branschkollegan Medori.

Går samman. Joakim Leo, Hugo Ekström och Tommy Lindgren tillsammans med Petra Forsberg Kyller, som förstärker Zellout.

Går samman. Joakim Leo, Hugo Ekström och Tommy Lindgren tillsammans med Petra Forsberg Kyller, som förstärker Zellout.

Foto: Jan Fornhem

Ekonomi, näringsliv & finans2018-08-22 16:30

– Vi vill växa och har varit imponerade av det jobb som Petra Forsberg Kyller gjort med Medori. Det känns bra att få med henne, hennes kontaktnät och driv och Medoris kunder till oss, säger Tommy Lindgren, vd på Zellout.

Medori startade för 13 år sedan och har arbetat utefter en nätverksmodell. Det är i synnerhet kompetensen inom design – logotyper, förpackningsdesign och visuella identiteter – som är extra intressant för Zellout.

– Vi är en fullservicebyrå i dag, och har liksom Medori jobbat med koncept och kampanjer i många olika kanaler. Men det vi vill är att få in deras kunder och utveckla dem, vi är en större organisation och har kanske andra kompetenser. Petra Forsberg Kyller har ett starkt nätverk i Uppsala och har jobbat mycket med design. Design blir allt viktigare i den snabba digitala värld vi lever i, att man har tydlig o intressant profil. Det ska Petra utveckla åt oss, här kan vi bli bättre.

Petra Forsberg Kyller börjar på sitt nya jobb direkt. På torsdagen är hon med när Zellout åker iväg på kickoff. Hennes ansvar för de tidigare kunderna följer med in i Zellout och hon blir även affärsområdesansvarig för design.

– Det känns oerhört roligt och spännande. Jag har ju känt till Zellout i många år och känner Tommy och hela byråns kapacitet och styrka. De är oerhört duktiga. Att få vara en del av företaget och jobba med kreativa medarbetare ser jag mycket fram emot, säger hon, men menar att det trots allt ändå finns en "liten sorgekänsla" över att Medori går i graven.

– Jag har drivit företaget i 13 år och det är klart att det finns känslokopplingar. Men jag är samtidigt supertaggad inför framtiden.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!