Till skillnad mot förra Äret, dÄ galaventet arrangerades pÄ Katalin, handlar det i Är om ett digitalt upplÀgg som kommer att sÀndas frÄn Reginateatern 17 mars. Den pandeminanpassade galan kommer att ledas av den Gottsundabördiga skÄdespelaren Carlos Romero Cruz och dragpersonan Carnita Molida som nyligen utsÄgs till à rets Drag pÄ QX Gaygala.
â Det Ă€r viktigt att uppmĂ€rksamma Uppsalas breda kommunikationskompetens. Ă rets event blir en hyllning till de kreativa och drivna personerna som finns i Uppsala och skapar samhĂ€llsnytta. Vi vill lyfta fram goda exempel samt inspireras och lĂ€ra av varandra, sĂ€ger arrangören Marknadsföreningen i Uppsalas ordförande, Ă sa Thulin, i ett pressmeddelande.
Sammanlagt handlar det om nio olika priskategorier med vardera tre till fyra finalister dÀr bland annat vinnarna som Ärets marknadsförare, Ärets nykomling, Ärets hÄllbara och Ärets kampanj ska utses. Sammanlagt har Marknadsföreningen i Uppsala i Är fÄtt in omkring 60 bidrag. Det Àr en minskning frÄn förra Äret dÄ 80 bidrag nominerades.
De som i Är har fÄtt med flest finalister Àr UppsalabyrÄn Matador med sju vinstchanser i sex olika kategorier följt av Zellout med fem och GO Adventure med fyra.
â Ett evenemang som Guld-M visar Uppsalaborna hur resultatet av god marknadsföring kan lyfta platsen Uppsala. Tillsammans kan vi vara vĂ€ldigt stolta, fortsĂ€tter Ă sa Thulin.
En lista med samtliga finalister finns pÄ unt.se.