Entreprenören nylanserar koncept

Det finns fler slipsentreprenörer i Uppsala. Färskast är Petter Elgh, som nu nylanserar sajten slipsklubben.se

Slipsentreprenör. Petter Elgh satsar på en prenumerationstjänst.

Slipsentreprenör. Petter Elgh satsar på en prenumerationstjänst.

Foto:

Ekonomi2017-09-05 07:33

Efter att ha provat med traditionell försäljning under våren är det nu nypremiär för sajten. Tanken är att sälja prenumerationer på slipsar och flugor.

– För en billig peng får man en slips i månaden, eller slips och fluga varannan månad, säger Petter Elgh som ligger bakom satsningen.

Till sin hjälp har han sin bror som har erfarenhet av att driva e-handel. Ett mindre lager finns och en kinesisk leverantör av sidenslipsar. Han är i likhet med Tie Room inte orolig över att slipsanvändningen skulle vara på väg utför.

– Jag kan bara se till mig själv, jag gillar verkligen att klä upp mig. Det är roligt med slipsar, jag går mycket på sittningar och det är dyrt att köpa slipsar som student. Jag ska försöka hålla priserna nere men ändå bjuda på kvalitet. Men visst, modet kommer och går. Jag tror ändå inte att det är något större problem, slipsar kommer alltid att behövas.

Hur kommer du att marknadsföra dig?

– Jag satsar mycket på sociala medier, mest Facebook och Instagram, liksom de flesta framgångsrika märken nu för tiden. Men jag ska även synas på stan, med flyers och annat. Sedan är det "word of mouth", sprida det här genom vänner. Jag är engagerad i Entrepreneurs Academy här i Uppsala och håller bland annat i Anders Wall-föreläsningarna.

Mycket tilltro ställs till prenumerationsmodellen, men även vanlig försäljning.

– Vill man ha mer variation är det perfekt med en prenumeration. Och gör vi ett bra jobb är det inget som hindrar kunder från att köpa fler saker från shopen. Helhetsupplevelsen är viktig, att det är en snygg sajt.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!