Oroade Uppsalabor hör av sig om biljetter

Många Uppsalabor uttrycker oro för hur de ska hantera inställda resor och konserter.

Många Uppsalabor hör av sig till Konsument Uppsala om hur de ska agera när deras resor och evenemang har ställts in.

Många Uppsalabor hör av sig till Konsument Uppsala om hur de ska agera när deras resor och evenemang har ställts in.

Foto: Fredrik Sandberg/TT

Ekonomi2020-03-22 10:02

Konsument Uppsala får ta emot massvis av sådana här ärenden. Ökningen började när UD avrådde från att resa utomlands 14 mars–14 april, vilket fått flera flygbolag att ställa in trafik.

– Har du bokat en paketresa under de här datumen har du rätt att få tillbaka hela beloppet från arrangören. Om du har bokat flyg och hotell separat bör du ha rätt att få tillbaka pengarna, då får man höra av sig till respektive bolag, säger Malin Thonäng. 

Flera publika evenemang i Uppsala har också ställts in, som konserter och bandyfinalen.

– Där har man rätt att få tillbaka hela beloppet från arrangören, men har man köpt biljett i andra hand kan det vara så att man inte får tillbaka hela beloppet, fortsätter Thonäng.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!