Klockkungen vill öppna 300 nya butiker

Klockföretaget Daniel Wellington, grundat i Uppsala av Filip Tysander, tickar vidare mot nya höjder.

Storsatsar på "vanliga" butiker, Filip Tysander och Daniel Wellington.

Storsatsar på "vanliga" butiker, Filip Tysander och Daniel Wellington.

Foto: Fotograf saknas!

Företagande2017-09-28 09:27

E-handel är hett, men Daniel Wellington vill bli stora inom alla försäljningskanaler. Satsningen på fysiska butiker uppmärksammas av magasinet Fokus i en intervju med pr-chefen Ola Melin.

– Vi har som mål att öppna 300 butiker i hela världen i år för att förverkliga vår globala expansionsstrategi, säger Ola Melin till Fokus och berättar vidare att runt hundra av butikerna är planerade för den kinesiska marknaden.

Sett till de senare fyra åren har företaget – och således ägaren Filip Tysander – gjort en ren vinst på två miljarder kronor, enligt sajten Breakit.

LÄS MER: Miljardvinst för Uppsalagrundade klockföretaget

Grundaren Filip Tysander pluggade i Uppsala och startade sin bana som företagare i staden. 2011 lanserade han de första Daniel Wellington-klockorna. 2012 anställdes den första personen. I dag har företaget 120 anställda och kontor i Uppsala, Stockholm, New York, Los Angeles, Mumbai, Shenzhen och Hongkong i Kina samt Dubai.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!