Framåt för Visit Knivsta

I höstas lanserade Visit Knivsta sin hemsida som marknadsför Knivsta med omnejd.

Hanna Björk, Canilla Enskär och Camilla Clomén driver Visit Knivsta.

Hanna Björk, Canilla Enskär och Camilla Clomén driver Visit Knivsta.

Foto: Privat

Knivsta2016-11-17 08:05

Webbsidan, där information om samarbetspartners, utflyktstips, föreningar och företag finns, vänder sig både till Knivstabor, näringsliv och turister. Visit Knivsta har även en evenemangskalender.

– Det som skiljer vår evenemangskalander från kommunens är att vi har alla evenemang med, i alla fall de vi känner till. Vi uppdaterar kalendern så fort vi får vetskap om något nytt event, säger Canilla Enskär som tillsammans med Hanna Björk och Camilla Clomén startade och driver Visit Knivsta.

Hur har det gått?

– Det har gått bra. Vi fick ett uppsving i och med samarbetet med Novemberkåsan. Bara under den helgen fick vi 200 nya likes på vår facebooksida. Nu är det cirka 1800 personer som gillar Visit Knivsta, säger hon.

Visit Knivsta vill inte enbart lyfta fram Knivsta centralort, utan även den omkringliggande landsbygden.

– Ett exempel på nästa stora event är julmarknaden i Knivsta. Sen är det ju evenemang som pågår hela tiden runt om i kommunen som till exempel revyn, konsertkarusellen och litteraturkarusellen, säger Canilla Enskär.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om