– Det jag kommer i håg mest är en bok om en flicka som heter Olivia. Boken handlar om att hennes docka försvann och att hunden hade bitit på dockan. Men allt slutade lyckligt och det var en jättebra bok, säger Amanda von Euler, ett av de 16 läshungriga barnen.
Enligt flera av barnen i klassen har det varit roligt att läsa så många böcker. Efter varje bok har de fått skriva referat, rita och prata om böckerna. Barnen visar stolt upp papper med meningar om de böcker som de läst.
Vad har ni lärt er av det här?
– Jag har lärt mig att läsa snabbare, säger Rebecca Sederstedt, en av sjuåringarna.
Deras lärare, Erika Björklund, flikar in att de också har försökt analysera vad böckerna har för budskap.
– Vi har exempelvis utöver att prata om vad böckerna handlar om, också försökt att ta reda på vad varje bok vill säga oss, om det finns något budskap i boken, säger Erika Björklund.
Barnen i klassen är nu så säkra på att läsa att de har bett om att få läsa lite tunnare böcker högt för förskoleklassarna.
– Vi vill också skicka in vårt rekord till rekordbyrån på Bolibompa, säger en pojke.
Enligt Erika Björklund så kom barnen i gång med att läsa så bra, när de utmanade sig själva att just läsa 100 böcker. Sporren har sedan utökats med att klassen har utmanat ettor i andra skolor att försöka slå deras rekord.
– Bland andra Danmarksskolan har nappat på idén, men egentligen är det ingen tävling, utan dem vi tävlar med mest är oss själva, säger Erika Björklund och flera av barnen nickar instämmande.