Marknaden för tillbehör är gigantisk. Det går att köpa i princip vilka slags prylar som helst till sin moped - från styren, handtag och baklysen till sadlar, backspeglar och dekaler. Allt för att sätta sin personliga prägel på maskinen.
En mopedmodell som redan i originalutförande ser högst egensinnig ut är Honda Zoomer. Med dubbla strålkastare, feta däck och ett naket ramskelett har skotern snabbt fått kultstatus.
- Den är rå och basic. Massivt byggd med mycket metall och ett brutalt stuk. Den är så lätt att modifiera och det finns enormt mycket tillbehör, säger Danne Palm som på sin Zoomer bland annat rensat bakpartiet, satt på fotpinnar och bytt ut alla blinkers.
I Japan och USA har det vuxit fram en vild subkultur kring modellen med ombyggnationer, trimningar, träffar och klubbar. Ett fenomen som håller på att etableras i Sverige.
- Jag har inte räknat efter hur mycket pengar jag har lagt ut. Jämfört med bilbyggen är det en väldigt liten kostnad, men det går förstås tusenlappar, konstaterar Isak Takkula om sitt extrema Zoomer-bygge.
Maskinen är låg, svart och bestialisk, förlängd med ett par decimeter och utrustad med mängder av tillbehör. Förutom kraftkällan är det i princip bara fälgarna, däcken och sadeln som finns kvar från originalet.
- Om jag är klar med den? Nja, det finns alldeles för mycket delar att köpa. Och än så länge har jag inte gett mig på motorn, säger Isak Takkula.
Under tiden fortsätter han att göra som många andra Zoomer-entusiaster. Besöka diverse amerikanska och japanska forum och webbplatser för att hänga med och skaffa inspiration. Det händer hela tiden saker i Zoomer-världen.