Hallå där...
... Ann-Charlotte Ljungholm, verksamhetsansvarig för Stiftelsen Leufsta, som deltar under den pågående antikmässan i Stockholm tillsammans med representanter från Vallonbruk i Uppland och Österbybruk.
Foto: Fotograf saknas!
- Miljöerna som vi marknadsför passar bra där. Det kan kallas antika inom citationstecken. Vi tror att publiken som går på antikmässan är intresserad av att besöka oss.
Vad visar ni upp från Lövstabruk?
- Vi visar vackra bilder från bruket och så ställer Stefan Helleberg ut sina möbler.
Det här är tredje året ni deltar. Har satsningen givit fler besökare?
- Jag tror det. Det har känts väldigt positivt och vi har fått ett stort gensvar.
Hur ni helt slutat marknadsföra er på turismmässor?
- Ja, det känns lite som man försvinner i mängden där. Nu når vi rätt målgrupp samtidigt som vi skiljer oss från resten av utställarna. Lövstabruk kommer även att ställa ut på skärgårdsmässan för första gången i år.
Vilken typ av besökare lockas av vallonbruken?
- Den typiske besökaren är medelålders och uppåt, med stort intresse för kultur och historia.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!