SLU har blivit mer känt nu
Fler känner till Sveriges lantbruksuniversitet, SLU, i dag än för tre år sedan. Ökningen syns både bland unga tänkbara studenter och bland allmänheten.
Genom omfattande reklam- och informationskampanjer under två år har SLU försökt ändra på det faktum att man varit okänt för de flesta. Totalt har 12 miljoner kronor lagts ut på kampanjerna, varav den senaste, Koldioxidens vänner, blev mycket uppmärksammad och väckte starka reaktioner hos många tv-tittare och tidningsläsare på grund av sin kontroversiella utformning.
Kampanjen betonade SLU:s miljökoppling. Den nya undersökningen visar att betydligt fler än tidigare nu vet att SLU är verksamt inom miljöområdet. Men just den senaste kampanjen verkar inte haft så stor effekt på kännedomen om SLU, enligt undersökningen, vilket CMA, nu ska undersöka vidare.
- Vi är jättenöjda, framför allt när det gäller kännedomen bland tänkbara studenter, säger Kjell-Arne Nilsson, på SLU:s informationsavdelning.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!