Centralbadet stängdes i somras för renovering. I samband med det upptäcktes en vattenskada, vilket gjort att renoveringen dragit ut på tiden. Kunderna har fört en livlig debatt om hur renoveringen skötts på anläggningens Facebooksida.
Flera personer beskriver hur de förgäves i flera veckor försökt få svar, både vi e-post, facebooksidan och vid personliga besök, på när renoveringen kan bli färdig och hur kunderna ska kompenseras.
I förra veckan kom ett besked från Actic, som driver Centralbadet, att inte kompensera dem som har ett kort som gäller för både bad och gym. De som har ett kort som enbart gäller för badet, får giltighetstiden förlängd med den tid som badet varit stängt.
"Var är kompensationen? Detta är katastrof för oss medlemmar", skriver en annan.
När negativa kommentarer började påverka snittbetyget för anläggningen på facebooksidan gick platschefen samt flera anställda och deras vänner inom loppet av ett par dagar in och gav Centralbadet fem stjärnor i betyg. Det ökar ilskan än mer hos de upprörda kunderna.
"Är det förenligt med seriös verksamhet att platschefen för Actic Centralbadet går in och stödröstar med fem stjärnor på sin egen filials Facebooksida när betyget rasar?" frågar sig en kund.
Anders Holtenius, platschef på Actic Centralbadet, medger att informationen varit bristfällig.
– Det har varit svårt att gå ut med information eftersom det är många parter som varit inblanda när fuktskadan uppdagades, säger han.
Det senaste beskedet är att Centralbadet ska kunna öppna igen den 7 november.
Många av kunderna har reagerat på att Actic valt att på sin Facebooksida lägga ut reklam för produkter och kampanjer i stället för att svara på den kritik som framförts.
– Vi har inte använt Facebook som en informationskanal på det sättet. Men vi kommer att ändra på det nu.
Tycker du inte att de tär anmärkningsvärt att du som platschef och dina anställda går in och betygsätter er egen anläggning?
– Det har inte varit någon uttalad strategi men det är väl inget konstigt att man gillar sin anläggning och är stolt över den.
Johan Arnerlind, driftchef för bad inom Actic, säger att badet inte är något som kunderna betalar extra för, utan det har ingått i det ordinarie gymkortet.
– Eftersom man har kunnat fortsätta och träna på våra övriga anläggningar så har vi landat i beslutet att inte erbjuda någon särskild kompensation. Det är bara om man har ett kort som enbart gäller bad som vi kompenserar, säger han.