– Det är aktiviteterna vi kommer för. Vi ska försöka vara på diskot. Och trollkarlen vill vi se. Jag har inte så stor koll på vad de säljer, säger Natalie Pojan, mamma till Ava Brundin, 3,5 år som pysslar i lekhörnan med Pelle Svanslös-hus som byggts upp i en av mässhallarna.
I montrarna finns inte mindre än tre olika fiskdammar, där påsarna innehåller allt från det traditionella godiset till fröpåsar. Och intresset från besökarna är större att fiska fiskdamm än det är i de montrar där utställarna delar ut godiset direkt över disk.
Hoppborgen är också ett populärt tillhåll där Melissa Pennerud, 2,5 år, är en av dem som hoppar loss.
– Att leka i Pellehuset och att fiska fiskdamm var också populärt, berättar mamma Caroline Pettersson.
Trollkarlen Gabriel lockar också en betydligt större publik till den stora scenen än när företaget Clicko strax innan inför tomma stolar har berättat om hur man börjar sälja barnprylar under småbarnsåren.
Gabriel gör klassiska trolleritrick som när kaninerna byter färg, en boll blir till två, färgade bollar byter plats med varandra och mynt ramlar ner från tomma luften.
Jenny Alterius står i en monter och gör ballongfigurer och kan berätta att sköldpaddor och giraffer är populärast.
Den bilfirma som är på plats kan också konstatera att leksaksbilarna är mycket populärare än de riktiga bilar som står utställda strax intill.
Och när Pelle Svanslös och Maja Gräddnos kommer på besök i mässhallen är det många barn som passar på att få en kram.