"Den hÀr dagen Àr steg ett"

I dag hÄlls Mediedagen för lyfta fram marknadsföringsbranschen i Uppsala. "Hela Sverige har varit i skuggan av Stockholm", sÀger Magnus Hasselteg, vd pÄ Viva media.

Uppsala2016-04-28 14:12

NÀr personer inom medie- och kommunikationsbranschen samlas i Uppsala för fjÀrde Äret i rad Àgnas programmet Ät rörlig media och digitalisering. Magnus Hasselteg pÄ Viva media, en av arrangörerna, Àr extra stolt över ett av namnen pÄ talarlistan.

– Benjamin Speas, Youtube-manager i norra Europa, Ă€r en internationell profil frĂ„n Google som kommer till Uppsala i dag. Youtube exploderar som marknadskanal och Ă€r ett av de medier som vĂ€xer absolut snabbast. Bland mĂ„nga mĂ„lgrupper Ă€r den större Ă€n bĂ„de TV4 och SVT.

Syftet med dagen Àr dels att sprida kunskap hos deltagarna. Dels att göra Sverige uppmÀrksamt pÄ att det finns duktiga företag inom marknadsföring i Uppsala. Enligt Magnus Hasselteg flyttar de flesta studenter till Stockholm efter att de avslutat sin utbildning i Uppsala.

– MĂ„nga Ă€r nĂ€stan omedvetna om att det ens finns arbetsplatser i Uppsala. Vi vill visa dem att de inte behöver flytta hĂ€rifrĂ„n för att fĂ„ jobb. Du kan fĂ„ jĂ€ttebra jobb pĂ„ företag som ligger i framkant, inte bara i Sverige utan Ă€ven internationellt sett. Den hĂ€r dagen Ă€r steg ett, sedan fĂ„r man jobba vidare dĂ€rifrĂ„n, sĂ€ger Magnus Hasselteg.

Årets talare

Christer Olsson, medgrundare till Awesome Group

Cecilia Beck-Friis, tidigare vice vd pĂ„ TV4 . I dag ledamot i styrelsen för Paradox Interactives

Benjamin Speas, chef för Youtube content solutions för norra Europa

Per Schlingmann, rÄdgivare, förelÀsare och kommunikationskonsult

Lili Assefa, grundare av PR- och eventbyrÄn Assefa Communication

KĂ€lla: mediedagenuppsala.se

SĂ„ jobbar vi med nyheter  LĂ€s mer hĂ€r!
LĂ€s mer om