Ingen fart på chatt med hyresvärd

Svalt intresse, men positivt bland dem som provade. Så sammanfattar Uppsalahem resultatet av försöket med att låta hyresgästerna chatta med hyresvärden.

Uppsala2008-11-11 11:00
Under fyra veckor, från 25 augusti till 19 september, har alla som gått in på Uppsalahems hemsida haft möjlighet att kommunicera med kundtjänsten via ett chattforum.

376 personer testade chatten, vilket innebär ungefär 19 kontakter per dag. Efteråt har de fått svara på frågor om hur tjänsten fungerade. Av 48 svarande på enkäten tyckte 44 personer att tjänsten fungerade bra. De vanligaste frågorna till kundstjänsten har handlat om lösenord till webbsidans inloggningstjänst, uthyrningsregler, kötider och områden.
Trots positiva kommentarer är det osäkert om tjänsten blir kvar.
- Vi har inte tagit något beslut ännu, säger Anne-Lie Jöud Gustavsson på Uppsalahems kundtjänst.

Bland de svarande har man dessutom märkt att det finns ett större intresse av att kommunicera via e-post i stället för chatt.



Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om