Vad är det för typ av pris?
– Congrex är ett bokningsbolag. Gästerna som bokat konferens hos oss via dem, har betygssatt olika hotell och det låg till grund för nomineringen. Sedan har en jury utsett vinnaren. Det är extra kul att de som gett bra betyg faktiskt varit här.
Vad betyder priset för verksamheten?
– Det känns roligt att det uppmärksammas att vi försöker jobba med att överträffa förväntningarna och överraska gästen. Det är ett betyg på att vi gör rätt och roligt att medarbetarna får en sådan uppskattning. Det leder nog till fler bokningar, det blir som en kvalitetsstämpel.
Ni fick fler priser förra året bland annat vann ni Ekoligan, vilket recept följer ni?
– Vi har kört vårt race. Man måste hålla en hög servicenivå och finnas för gästens skull. En övertygelse är bra kvalitet och det gäller allt från service och bemötande till maten och rummen och att hela personalen gör det. Vi har kul när vi jobbar, det tror jag är viktigt. Vi var i Lissabon i februari på studieresa och besökte vingårdar, tittade på hotell och hade teambuildning det gör att det blir en bra lagkänsla hos alla.
Man får nästan uppfattningen att ni umgås med era gäster?
–Ja, Andreas (Olsen, delägare i hotellet reds anm.) står där onsdag- och torsdagsmornar, halv sju i ur o skur, för att träna med dem som vill. Det gäller att göra det hela tiden. Vi har många stamgäster och då får man en bra relation. Gästerna ska känna att det är generöst, löpningen är som en service.