Den 40-åriga kvinnan i familjen skriver att de har krävt och fått kompensation för extrakostnader som uppstod i och med den kraftiga förseningen, som inträffade i månadsskiftet februari–mars. Utgifterna handlar om hotell- och matkostnader.
– Jag har även krävt ersättning för förlorad arbetsinkomst, vilket vi inte fått, skriver kvinnan i anmälan till Arn.
Den sena hemkomsten gjorde att familjens två vuxna förlorade totalt tre dagars arbetsinkomst, deras barn missade en skoldag. Därtill vill familjen ha ersättning med 600 euro per person med hänvisning till Norwegians egna riktlinjer vid inställda flyg. Totalt uppgår kravet till 12 755 kronor.
Norwegian vill inte betala ut den summan med motiveringen att flighten ställdes på grund av en "strukturskada" och att det rör sig om en "extraordinär omständighet". Företaget hänvisar också till en EU-förordning. Kvinnan i familjen godtar inte svaret utan anmäler nu anmält Norwegian till Arn.