Nu startar de på allvar
Förra året, 2003 var UF Trend ett av företagen som medverkade i Våga vara egenmässan. De vann då andra pris för bästa företagslogotyp. Nu ska de öppna reklambyrån igen och bilda riktigt företag.
— Vi läste grafisk kommunikation och ville att vårt företag skulle jobba med design, säger Daniel Rösth, 19 år.
— Vårt företag tar fram ett profilprogram för andra företag, vi designar och tillverkar bland annat visitkort, annonser, broschyrer och logotyper, säger han.
De tre killarna lyckades tjäna ungefär 10 000 kronor genom sitt företagande men strävar nu efter mer. För fem veckor sedan beslutade sig Daniel Rösth, Robin Olsson och Ardalan Mottaghi för att starta reklambyrån UF Trend som ett handelsbolag.
— Vi har skickat in vår ansökan till patent- och registreringsverket, så det är bara det vi väntar på och sen kan vi bli ett riktigt företag, berättar Daniel Rösth.
Hur det blir med namnet på reklambyrån är ännu oklart. UF står för Ung Företagsamhet, men förmodligen ska de kunna behålla namnet Trend, tror Daniel Rösth.
— Det är så svårt eftersom alla namn redan är upptagna, säger han.
Drömmen är att kunna leva på inkomsterna från företaget och anställa medarbetare, men man måste också vara realistisk.
— Förhoppningsvis jobbar vi inom samma bransch om några år och håller på med UF Trend vid sidan om, säger Daniel Rösth.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!