I sms-meddelandet får Spotifys kunder en varning om att deras konto har upphört. För att aktivera det i ytterligare sex månader uppmanas kundernas att klicka på en länk.
Men meddelandena kommer inte från Spotify och företaget uppmanar alla som fått utskicket att inte klicka på några länkar eller lämna ut någon betalningsinformation.
– Vi jobbar för att stänga ner domäner och blockera sidor som är kopplade till utskicket, skriver Spotifys kommunikationschef Fredrik Westin i ett mejl till UNT.
Kunderna kan ha drabbats av falska erbjudanden eller nätfiske.
Tidigare i veckan kom sms till flygbolaget Ryanairs kunder med gratulationer till en vinst på 980 000 euro. De fick en pinkod och uppmanades att skicka in sitt namn för att få pengarna.
Enligt Konsumentverket har liknande sms skickats ut till livsmedelskedjan Coops kunder under januari.
Konsumentverket ger rådet att inte klicka på de länkar till Internet som finns i sms-meddelanden.
"Om bedragarna skickar ett meddelande om att du har vunnit pengar, en resa eller en telefon och du ombeds svara till ett visst telefonnummer för att begära ut din vinst finns oftast inga vinster. Alla svar till numret kommer att kosta mycket pengar eftersom det är ett betalnummer", varnar Konsumentverket på sin hemsida.