Rena telefonluret, Telia
Utan förvarning stängdes telefonen av hemma hos Sven Olov Larsson i Uppsala. Efter att ha stångats med Telia kopplades abonnemanget in efter något dygn.
Foto: Rolf Hamilton
- Det regnade som sjutton den dagen och kunden hade försökt ringa mig för att boka ny tid, men inte kommit fram. Jag åkte hem och lyfte luren, men det var helt tyst, berättar Sven Olov Larsson.
Efter åtskilliga timmar hos Telia i Uppsala kopplades telefonen åter in. Någon förklaring fick inte den telefonlöse kunden.
Vill ha en ursäkt
Dagen därpå anlände det brev från Telia som meddelade att abonnemanget upphört - även om det då åter hunnit kopplas in. Sven Olov Larsson är brydd över hela historien:
- Varför avslutades abonnemanget och varför skickar de brev när telefonen redan stängts av? Jag tycker åtminstone jag kunde fått en ursäkt, säger han.
Iréne Krohn vid Telias presstjänst uppger för UNT att en begäran om uppsägning hade noterats för det aktuella abonnemanget, men utesluter inte att bolaget begått ett misstag:
- Då kan vi bara beklaga. Abonnemangen stängs av direkt när vi får in en uppsägning för att underlätta vid byte till annan operatör. Bekräftelsen når fram någon dag senare, säger hon.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!